فیلم سینمایی پوست

فیلم پوست

چند روزی بود طراحی جذاب پوستر فیلمی توجه‌م رو جلب کرده بود در بین بنر های سایت نماوا، تصور اولیه ام یک فیلم انیمیشنی خارجی بود؛ اما وقتی اسم کارگردان و بازیگرا رو خوندم فهمیدم یک فیلم ایرانیه و طراحی پوستر هم انصافا خیلی کار میکرد؛

خلاصه مارک کردمش که بعدا بیام ببنمش؛ امروز وقت شد و انصافا هم عالی بود.

فیلم پوست فیلمی در ژانر فولکلور و ترسناک اثری از بهمن و بهرام ارک هستش و فیلم بسیار زیبایی بود و از دیدنش پشیمون نیستم (حتی دوبار توی دو روز متوالی دیدمش، که یک رکورد محسوب میشه)؛ نکته جالب اول در مورد فیلم اینه که در سبکی کار شده که ما کمتر در سینمای ایران دیدیم. بریم بیشتر این سبک رو بشناسیم، تا اینجایید.

درباره سبک فولکلور و ادبیات داستان های عامیانه

در ادبیات رسمی فارسی کمتر کسی صرفا برای یک مقصد هنری و آفرینش زیبایی و تحت تاثیر قرار دادن عواطف خواننده دست به قلم برده است و غالبا نویسندگان از نوشتن، یک هدف غیرهنری، علمی و عقلانی داشتند. اما در مورد نثر عوام موضوع کاملا فرق می‌کند. منظور ما از نثر عوام، داستان‌های عامیانه است. داستان‌هایی که صرفا برای سرگرم کردن، به هیجان آوردن و شگفت‌زده کردن شنوندگان به وجود می‌آمدند و اگر خالق داستان مقصد دیگری هم در نظر داشت آن را در درجه‌ی دوم و سوم اهمیت قرار می‌داد. تا جایی که سمک عیار قدیمی‌ترین داستان عوامانه‌ی موجود خودش یک رمان تمام عیار محسوب می‌شود با تمام خصوصیات این “نوع” ادبی.

داستان فیلم پوست هم یک داستان رو براساس یک افسانه محلی بازو می‌کنه.

طراحی های صحنه فوق العاده

فیلم سینمایی پوست
فیلم سینمایی پوست – طراحی صحنه

یکی دیگه از چیزایی که من توی این فیلم دوست داشتم طراحی صحنه های فوق العاده اش بود؛ مشخصا برادران ارک وقت زیادی روی اون گذاشتند فیلم در سطح شگفت انگیزی تاثیرذار تر کرده و از طرفی شیوه طرح داستان فیلم باعث شده ریتم خوبی داشته .

اصلا اگر میخواید بدونید فرم و محتوا چطور میتونن به همدیگه کمک کنن این فیلم مثال جامع و خوبیه در تمام ابعادش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *