رقص دونفره باچاتا

باچاتا رقص زیبا و احساسی است که بیشتر با موسیقی آرام تر رقصیده می شود و انرژی رقص پایین تر است . بیشتر الگوهای رقص باچاتا از سالسا وام گرفته شده ،  اما در اصل ترکیبی از رقص های دیگر مانند Merengue ، Son Cubano و Bolero است ؛

البته با گذشت زمان ، رقص باچاتا نیز تحت تأثیر سبک های رقص دیگر قرار گرفته است و برخی از این سبک ها و حرکات را به ویژه از رقص معاصر و مدرن ، هیپ هاپ و سایر رقصهای نمایشی در خود جای داده است تا تبدیل شده است به آنچه امروز به عنوان باچاتا می شناسیم.

این رقص به گونه ای طراحی شده است که به صورت جفتی کار کند ، اما حرکات اساسی به تنهایی مورد مطالعه قرار می گیرند.

باسن در bachata برای برقراری ارتباط و ابراز احساسات نسبت به شخص دیگری مورد استفاده قرار می گرفت و حتی گفته می شود که رقص باچاتا در واقع به عنوان “رقص جفت گیری” استفاده می شد . حرکات طوری انجام می شوند گویی که دو رقصنده احساسات خاص و معناداری را رد و بدل می کنند ، شبیه کسانی که در جریان یک قرارداد عاطفی هستند.

اگر فرصت داشته اید و به یک مهمانی سالسا رفته اید ، احتمالاً دیده اید که رقاصان با آهنگ های کندتر باچاتا می رقصند

باچاتا یک سبک موسیقی مشخصه است که داستان عشق بی حد و حصر را روایت می کند ، مشکلاتی که عاشقان در مسیر سعادت خود دارند.موسیقی ترکیبی از دو جهت است – رویای کوبا و رقص بولرو اسپانیایی.در عین حال ، هیچ ریتمی را ذاتی در بسیاری از روندهای سبک های آفریقایی و کوبایی نمی بینید ، اما یک ملودی ثابت وجود دارد – اعتیاد آور ، سکسی.هسته اصلی ملودی یک نقوش غم انگیز مالیخولیاست ، با نکات دلتنگی ، آرزوی عشق گمشده.

ساز اصلی یک گیتار آکوستیک معمولی است که با یک راکت ترکیب می شود.این ساز نزدیکترین گیتار بومی است ، اما صداهایی که از آن سرچشمه می گیرند دارای یک تایبر فلزی هستند و یادآور نقوش آفریقایی هستند.این ریتم توسط طبلهای دوقلوی کوبایی تنظیم می شود ، که این نوازنده با پاهای خود نگه می دارد.در ترکیب با سازهای کوبه ای ، ملوان یا گینو ظاهر می شوند ، یک لحن یکنواخت را رنگ می کنند و به یک رنگ حسی مجزا می بخشند.

در دهه 1990 ، سبک موسیقی به دلیل محبوبیتش تغییر کرد.همچنین خوانندگان و آهنگسازان جمهوری دومینیکن ، که به شهرت جهانی رسیده اند ، نقش مهمی در محبوبیت و پیشرفت سبک باچاتا بازی کردند. یکی از آنها – خوان لوئیس گورا بود ، که  آلبوم Bachata rosa را انتشار داد . انتشار آلبوم او که از طرف جامعه بلندپایه جمهوری دومینیکن به رسمیت شناخته می شد ، راهی را برای شناخت سبک جهانی موسیقی باز کرد . آهنگ های این آلبوم در رادیو ، تلویزیون ، در عروسی ها ، مهمانی ها پخش شد .

بریم چندتا ویدئو از این رقص زیبا ببینیم؛
(نکته: ویدئوها از یوتیوب لینک شده‌اند)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *