اسکی و تحریک مدار هیجانی بدن

اسکی آلپاین

جدا از اینکه من عاشق زمستون و برف‌م، داشتن هیجان برای بالا بردن سطح Responsive بودن بدن ضروریه و باید همه توی سبک زندگی مدل خودمون رو پیدا کنیم که چطور میشه مدار های هیجانی مون رو تحریک کنیم.

ورزش های زیادی هستن که به ورزش های اکستریمی معروفن، مثل اسکیت بورد، رفتینگ، اسلک لاین و … این ورزش ها علاوه بر اینکه آمادگی جسمانی زیادی رو میطلبن دستاورد های دیگه ای هم به ما اضافه می‌کنن و یکی ازونا بالا بردن هوش هیجانی بدن ماست؛ البته خود هوش هیجانی مبحث مفصلیه که بعد شاید درموردش بیشتر نوشتم اما اینجا بحثم چیز دیگه اس.

برای من اسکی از اون دسته فعالیت هاییِ که می‌تونه هیجانات درونم رو قلقلک می‌ده و حتی اگر شیب‌ش زیاد باشه به اوج خودش می‌رسونه!

اسکی آلپاین معروف ترین نوع اسکی در دنیاست که بصورت کلی به عنوان اسکی Downhill ( اسکی از تپه یا کوه به سمت پایین ، این اصطلاح برای دوچرخه سواری و … نیز کاربرد دارد ) شناخته می شود .

در این نوع ورزش اسکی بازان از یک تپه پوشیده از برف ( یا چمن ) با استفاده از چوب های اسکی متنوع بر حسب نوع اسکی آلپاین به سمت پایین حرکت یا سر می خورند…

انواع اسکی آلپاین:

  • اسکی آلپاین اسلالوم ( Slalom Alpine Skiing )
  • اسکی آلپاین موگول ( Mogul Alpine Skiing ) 
  • اسکی آلپاین با Skiboard ( Skiboard Alpine Skiing ) 
  • -اسکی آلپاین سرعت ( Speed Alpine Skiing )
  • اسکی آلپاین کوهستانی یا کراس ( Ski Cross Alpine Skiing )
  • اسکی آلپاین داون هیل ( Downhill Alpine Skiing ) 

در این نوع اسکی که هم بصورت تفریحی برگزار می شه و هم بصورت حرفه ای و در قالب مسابقات تنوع های زیادی در نوع ورزش وجود داره.

جالبه بدونید امروزه علاوه بر اینکه اسکی آلپاین به عنوان یک مسابقه حرفه ای در نظر گرفته می شه به عنوان یکی از تفریح های جذاب نیز شناخته می شود و در پیست های اسکی ما شاهد استراحت گاه ها و هتل ها و امکانات تفریحی بسیاری هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *