تجربه من در یادگیری زبان و کلمات جدید

second language ace

من زیاد مینویسم و عاشق سفرم… حتی اگر به دیگر مزایا یادگیری زبان جدید اشاره نکنم، همین 2 دلیل کافیه که به سمت یادگیری زبان و کلمات جدید برم…

توی چندسال اخیر که بیشتر روی زبان انگلیسی تمرکز کردم، یه سری ویژگی ها توش دیدم که به نظرم جذاب بود، یکی از اون ویژگی ها نداشتن پیچیدگی های گفتاری (اللخصوص نسبت به زبان فارسی) هست، که باعث میشه مفهومی که در ذهن داریم را شفاف و مستقیم منتقلش کنیم؛ بودن آرایه های ادبی متفاوت مثل سجع، جناس و ایهام و امثالهم باعث شده فردی که زبان مادریش فارسی نیست، کمی سخت بهش مسلط بشه؛ اما ادبیات انگلیسی خیلی ساده و بدون تعارف تر هست و حتی میتونیم بگیم بهترین زبان برای بیزنس و ارتباط با دنیای جهانی.

اما خب من یکسری روش های متفاوتی رو برای یادگیری زبان انتخاب کردم که میخوام در ادامه و در اینجا بنویسمشون شاید بدرد شماهم بخوره.

روش اول: زیرنویس دوتایی

کار مهمی که خیلی روی تلفظ و املای من تاثیر داشت استفاده از دو زیرنویس همزمان برای فیلم هایی که میبینمه؛ به این صورت که وقتی یک فیلم رو دانلود میکنم 2 فایل زیر نویس فارسی و انگلیسیش رو سینک میکنم روی ویدئو

game of thronse – mans

من این کار رو به کمک نرم افزار kmplayer؛ البته یکم پیدا کردن زیر نویس سینک زمان بر هست که برای این کار هم میتونید از سایت خوب sub2fm.co استفاده کنید؛

روش دوم: انگلیسی با موسیقی

من میانگین روزانه نیم ساعت تا یک ساعت موزیک گوش می‌دم و خیلی هم روی اینکه موسیقی درست رو در زمان درست گوش بدم حساس‌م(حاصل این حساسیت ساخت مجموعه ساعتی با موسیقی شد) یادگیری زبان با موسیقی هم خیلی برای من دوست داشتنیه؛ من با دوره انگلیسی با آهنگ فائزه خدابنده لو شروع کردم.

روش کار اینطوره که اول یکبار آهنگ رو گوش میدم و یک سری لغات رو متوجهش میشم و سعی میکنم داستان آهنگ رو حدس بزنم، و در مرتبه دوم موزیک رو با لیریکس گوش میدم؛ میتونید برای خوندن لیریکس آهنگ ها از موزیک مچ استفاده کنید. و در مرحله سوم میشه کارائوکی‌ش رو اجرا کرد و به لغات اون آهنگ کاملا مسلط شد.

روش سوم: اپلیکیشن های کمکی زبان

دو تا اپلیکیشن هست که قبلا هم در استارت آپ آنالیتیکس معرفی شون کرده بودم:

لرنیت یک اپ ایرانیه و علاوه بر گیمفیکیشن خوب در آموزش هاش، یک بخش مسابقه داره که خیلی باحاله و توصیه میکنم حتما یک سری بهش بزنید.

روش چهارم: گوگل

گوگل یک فیچری داره که میشه با کمکش دایره لغاتتون رو توسعه بدید. روش کارش به این شکله که بعد از فعالسازی روزی یک لغت رو بصورت نوتیفیکیشن ارسال میکنه براتون.

برای فعالسازیش یک لغت رو بهمراه Define سرچ کنید و اون زنگوله کوچک کنار رو روش کلیک کنید. بعد ازتون میخواد که با توجه به سطح خودتون میزان دشواری لغات رو تعیین کنید. و تمام

این لیست رو در آینده به روزش میکنم، و اگر پیشنهادی هم در این زمینه داشتید برام بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *