بدن های شگفت انگیز | رقص پاتیناژ

patinag dance رقص پاتیناژ

رقص روی یخ یا “پاتیناژ” واژه ای آشنا و زیبایی است که در بین ورزش ها طرفداران زیادی دارد. گروه خانمها بیشتر به این رشته ورزشی مفرح و شاد به نام پاتیناژ علاقمندهستند، بذار اول یک خلاصه ای ازین ورزش رو براتون بگم و بعد اصل مطلبم؛

 پاتیناژ چیست؟

یخ‌پالیزه یا پاتیناژ نام نوعی ورزش است که با اسکیت روی یخ انجام می‌شود. پاتیناژ را می‌توان به صورت پاتیناژ تک‌نفره و دو‌نفره و گروهی انجام داد. این ورزش از زیباترین ورزش‌هاست و شامل کشش و حرکت بدن همراه با حفظ تعادل می‌باشد، پاتیناژ را می‌توان در سالن‌های پوشیده انجام داد و نیز در کشورهایی که زمستان‌های پربرف دارند از جمله در کانادا و روسیه این ورزش در پیست‌های باز هم انجام می‌شود. انجام حرکات آکروباتیک روی یخ در حین پاتیناژ از سخت‌ترین حرکات ورزشی است که ورزشکار برای انجام آن به تمرین و ممارست زیاد احتیاج دارد.

مسابقات جهانی پاتیناژ هر سال در کشورهای مختلف انجام می‌شود و قهرمانان این رشته معمولا از کشورهای سردسیر از جمله روسیه کانادا و آلمان هستند. در سال‌های اخیر ورزشکارانی از آمریکا و چین نیز در جمع مدال‌آوران می‌باشند.؛

پاتیناژ در قرن های گذشته در نزد مردمان کشورهای هلند و انگلستان جایگاهی خاص و ویژه داشته و در زمستان از ورزشهای مورد علاقه این دو سرزمین بوده است .

قدیمی ترین مدرک جهان درباره ی پیدایش ورزش پاتیناژ مربوط می شود به یک راهب اهل کانتربوری به نام ویلیام فیتز استفن ( William fits Stephen )که در لندن بین سالهای ۱۱۷۵ تا ۱۱۱۸ زندگی می کرد، بر می گردد.

بدن های شگفت انگیز

patinag dance رقص پاتیناژ

بدن و این شگفتی اسرار آمیز !
شاید هیچ رشته ای نتونه مثل اسکیت نمایشی یا همان فیگور اسکیتینگ ،اوج زیبایی و کاری که میشه با بدن در حد اعلا انجام داد رو نشون بده!
برای ادامه بحث لازمه ویدئوهای زیر که از یوتیوب لینک شده ان رو مشاهده کنید تا درک کنید دارم راجع به چه شگفتی ای صحبت می‌کنم؛ (نکته: ویدئو ازیوتیوب لینک شده)

بدن دختر ۱۵ سال که مارو به یک سطح آوانگارد دعوت میکنه ،سطحی که بیشتر مردم ازش غافلند 
کامیلا والیوا دختر ۱۵ ساله روسی !
همین ۲ روز پیش با ثبت یک‌رکورد بینظیر مدال طلای المپیک زمستانی چین رو در میان چشم های بهت زده میلیون ها مخاطب برد 
او به اولین دختری تبدیل شد که پرش ۴ گام رو در المپیک انجام داد اونم ۲ بار ! امثال این دختر یک لول بالاتر رو کشف کردند 
بدونید مخاطب حرفه ای این رشته از بقیه مردم ،اوانگارد تر میبینه و حس می‌کنه! چون میدونه و فهمیده که چه اتفاق عجیبی داره میفته! و سعی میکنه از پیجیده ترین کارهای بدن لذت ببره
از همین یک دقیقه از اجرای ۳ دقیقه ایش لذت ببرید تا با دو پست اینده به شما بگم چرا این رشته کمال روح انسان در بازی گرفتن از بدن هست و چرا حرفه ای هاشون یک مسیر لوکس رو برای سبک زندگی انتخاب کردن !
مسیری که لاکچری تر از هر سبکیه! در اوج هنر و جذابیت و فَشن ! از تک تک حرکاتش برای کمال بدن لذت ببرید.

پاتیناژ

یادمه چندسال پیش که شهرک توریستی پدیده تازه شاندیز افتتاح شده بود رفتیم که برای اولین بار زمین پاتیناژ رو از نزدیک ببینیم این عکس هم مربوط به همونجاس ؛
دیدی یه عکس خودشون خوب میفتن میذارن؟
البته این جریانش اون نیس، همین یه عکس مونده بود ازونشب(میلاد، علی، امیر اگه این متن رو می‌خونید ببخشید دیگه) چون شاید باورتون نشه من اون شب بیشتر از دو متر نتونستم روی این یخ ها اسکیت کنم، همون د مترم هر 30 سانت یه بار زمین میخوردم؛
می‌خوام بگم شاید به ظاهر سختی‌ش به چشم نیاد!


متاسفانه تلویزیون ایران ازین چیزا نشون نمیده مردم هم حوصله ندارن دنبالشون بگردن… شاید یکی ازین کلیپ هارو اگه یه نفر در کودکی و نوجوانی ببینه یکی از ستاره های این رشته بشه… هدف من هم از انتشار این محتوا همینه؛

توی این ویدئو ببینید چطور این همسران واقعی  همدیگرو به اوج دعوت‌ میکنن ! به اوج رهایی بدن ! بنظرم یکی از بهترین در هم امیختگی های بدن اسکیت نمایشیست! رشته ای که از ۴ یا ۵ سالگی باید به صورت حرفه ای اغاز بشه تا هنرمندش بتونه از ۱۵ یا ۱۶ سالگی کار قهرمانی نمایشیشو تازه اغاز کنه! فکر کنید ۱۰ تا ۱۲ سال تمرین حداقل روزی ۴تا ۸ ساعته !
و بعد از ۱۵ تا ۳۰ سالگی شاید روزی ۱۰ ساعت تمرین برای نگه داشتن فرم! تو این دوران اون چی یاد میگیره ؟
بدنش مگه میتونه غیر از اصول زیبایی شناسی به چیز دیگه ای عادت کنه؟
آیا این همون تعریف یک بدن لوکس نیست ! بدنی که میدونه از زندگی چی میخواد! اون چرخش ۴ دوری عجیب رو تو حرکت دیدید؟ چقدر باید کسی عاشق باشه تا به اون مرحله برسه؟
قدرت بدنی وحشتناک،ظرافت،کشیدگی اندام ،فلکسبیلتی،تحرک ، رقص و فرم و ریتم ،تمرین های سخت اما ارتیستیکال،روحیه خودشناسی و فراگیری لذت بردن از چیزی بیش اژ ورزش ! ایا اینها شگفت انگیز نیست!
پس چرا اکثر مردم فقط به فکر فیتنس و زومبا و تی ار ایکس هستن ! یا حتا سالی یکبار هم نمیبینن مسابقاتشو؟
چون شاید زیر ۵ درصد مردم دنیا ثروتمند باشند اما، فقط زیر نیم درصد لوکس بودن واقعی رو تجربه میکنن !
پاتیناژ یکی از لاکچری ترین ورزش هاست
نه به خاطر هزينه های بالاش ،بلکه به خاطر تربیت لوکس و های لولی که بدن در طول سالها یاد میگیره،حتا بالاتر از یوگا ! چون فوکوس و قدرت تفکری داره که نمیشه به راحتی ازش گذشت،خوب گوش بدید
در اسکیت دو نفره میکس،هر دو به مرور زمان اصول درست تاچ کردن رو حتا یاد میگیرن اینکه چجور میشه به شکل متفاوت همدیگرو لمس کرد
قطعا این عزیزان در تخت خواب نیز متفاوت هستن چون جهان بینیشون فرق کرده!
بله بلیط تماشای مستبقات قهرمانیشونم بسیار زیاد هست و باید باشه !رشته ای که به مراتب سخت تر از باله هست!

چند لحظه از این زندگی رو ببینید و فکر کنید
تجربه کردنش در اون سطح میتونه چه شکلی باشه ! میبینید لوکس بودن فقط به داشتن حساب بانکی نیست
من اینجا شیوه لاکچری بودن رو با شما به اشتراک میذارم ! دنیایی که برای خیلیا کشف نشده!

ویدئوی بالا اجرای یک زوج دوست داشتنی در مسابقات المپیکه؛ به هیچ عنوان این ویدئو شگفت انگیز اسکیت نمایشی رو کوتاه نکنید و بصورت کامل ببینیدش،این یک نمایش نیست بخشی از وجود دو هنرمند است!
چهاردقیقه بغض ،عشق، مهارت چندین ساله ،دو انسان فوق لوکس و یک ضیافت روح و ۲۰سال مهارت این زوج! و دوربینی که از نزدیک همه چیز رو به ما نشون میده !
8 ماه برای ضبط این اجرای سفارشی وقت گذاشتن! اماسوال بزرگ! ؟بیننده چنین اجرایی چه کسیست ؟ یعنی کی میتونه به درجه ای برسه که حال اینارو بفهمه فکر‌میکنید اسونه؟
چشم های مردم عادی عادت به همیشگی ها کرده،رفت و امد ها ،تکرار ها و همان بودنی های مدام ! حالا اگر چشم هایی باشن که با موشکافی تحلیل بدن کند که چطور این اندام در طول سالها تربیت شده و دقیقا چه اتفاقی در حال انجام است !
مخاطب عادی با خودش میگه چه قشنگ ایناهم کارشون اینه دیگه ! اما بیننده حرفه ای چشم هاش گود میشه و ثانیه به ثانیه میتونه این دو قهرمان تیم ملی امریکا رو تعقیب کنه و هزاران دلار برای بلیط وی ای پی اجراهای خاص اسکیت نمایشیشون بده اجراهایی که گاهی فقط اشخاصی خاص موفق به تهییه بلیطش میشن ! چون باید به اونا احترام گذاشت.

جمع بندی


خواستم بگم نگاه حرفه ای به پاتیناژ شعور و کلاس بالایی میخواد ،امیدوارم تو این مقاله تونسته باشم شمارو با بخشی از فرهنگ لوکس پاتیناژ اشنا کنمو این هدیه لاکچری ولنتاین من به شما ❤ شاید نتونید مثل این دو نابغه امریکایی اسکیت کنید ،اما میتونید حس عشق رو ازشون دریافت کنید، اگر معشوقی دارید یا عاشق کسی هستید همین حالا براش بفرستید و بدونید که لوکس ترین هدیه رو براش ارسال کردید. طراحی‌ مد زندگی آوانگارد با زیر شاخه های فشن هستش، اگر به این رشته علاقه دارید احتمالا شما یک لایف استایل دیزاینر درون دارید و واجبه که راجع به این رشته بیشتر بدونید.

{ مقاله مرتبط در مدرسه دیزاین : معرفی رشته Life Style Design }

با تشکر از دوست خوبم: آرگاریوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *